Sonic76

Trådstartare
Arbetar ju på en förskola så det finns en viss risk för lusangrepp.
Vad ska man då använda?
Som luktar minst illa
Hade paranix förut men hua
Tänkte jag skulle köpa hem och ha hemma utifall

Den här använder vi i förebyggande syfte när det går löss på vår fsk. Den bidrar inte heller till någon resistens då den inte angriper kemiskt. Luktar inget speciellt heller.

20180313_082723.webp

Den här använder vi i förebyggande syfte när det går löss på vår fsk. Den bidrar inte heller till någon resistens då den inte angriper kemiskt. Luktar inget speciellt heller.

Visa bifogad fil 12282

Den använder vi också. Luktar lite precis när man sprayar, men inget som stör. När sonen har smittats av löss, så använder vi Linicins schampo som ska sitta i håret 10 minuter och sedan användas en gång till efter 9-10 dagar. Apoteket har kampanj på schampot för tillfället; 140 kr istället för 179 kr. Det finns gele också, som tar bort både löss och ägg efter en enda behandling i 15 minuter, men den har vi inte provat.

Har använt paranix sensitivite. Sitter över natten och dödar ägg och löss och dessutom blir håret mjukt och lättkammat!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
847
Senast: MML
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 817
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 623
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar