Jois

Trådstartare
finns det i "småförpackningar"?
Har smärre lagerproblematik i stallet så det vore perfekt med mindre förpackningar- men har inte sett nåt- finns det?

Sv: Lusern

finns det i "småförpackningar"?
Har smärre lagerproblematik i stallet så det vore perfekt med mindre förpackningar- men har inte sett nåt- finns det?
Jag tror inte det. Jag köpte 50 liters plastlådor med lock på gr***gården att hälla lucernpellets i. funkar jättebra. De lådorna skulle man till och med kunna ha ute i värsta fall. Vid platsproblem är lucernpellets absolut att föredra.

Finns det inte möjlighet att förvara själva säcken ett annat ställe och fylla på lämplig spann? En 25 kg säck upfattarinte jag som speciellt skrymmande.. annars har ikea smarta förvaringslösningar.
/U

tja... vår foderkammare är ganska liten och vi är ganska många som delar på utrymmet.. vi får ha en fodertunna och en "burk" där, jag har lyckats deala till min en tunna till- men kommer jag med ytterligare nåt så kommer de förmodligen att läsa lusen av mig...:p
därav tänkte jag att en liten förpackning får plats i ena tunnan å det skulle ju göra saken så mkt enklare... :angel:

Vet inte var du bor men jag vet ett ställe i Skåne där de säljer lusern hack i lösvikt.

Kan tipsa om IKEAS staplingsbara backar där det går i 30 kg lusern och lika mycket havre (eller för den delen pelleterat foder). Jag har två ovanpå varandra, så då borde ni få in två säckar på samma plats som en tunna...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka