lusern och havre..

I

iceland

tänkt att ge havre för stärkelsen dvs energin till min valack samt börja med lusern för proteinet. trodde att havre var kolhydrater som är lika med stärkelse och sen blir energi och att lusern var protein men nu blir jag osäker... innehåller havre protein med??:crazy:

Sv: lusern och havre..

Det hade varit ganska lätt att göra foderstater om man kunde tillsätta energi för sig och proteiner för sig. Tyvärr fungerar det inte så.

Havre räknas som ett energikraftfodermedel men innehåller en hel del proteiner. Lusern är ett grovfoder som innehåller ganska mkt protein men även en del energi.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 346
Senast: Ise
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar