Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Om hon hittade skabb i det ena örat behövde hon väl inte leta mer för att konstatera att katten var smittad...
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Jag kan hålla med om att kliniken bör upplysa om att "oj, de här öronen ser smutsiga ut, det kan vara skabb. Jag skulle behöva ta ett prov för att titta, det kostar si mycket".
Finns det skabb i ett öra behöver man inte titta i det andra. Däremot bör båda öronen göras rent när man ändå är där, kan jag tycka, lite beroende på hur mycket det är. Om inte djurägaren kan göra det själv hemma förstås.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Men vadå göra det ordentligt? Det gjorde hen ju? Tog ett "prov" och kollade i mikroskop och hittade skabb. Båda öronen ska behandlas i villet fall.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Om du får en inflammation i ena lungan, har du inte lunginflammation då? Katten har ju skabb, det räcker att undersöka ett öra för att konstatera det. Däremot måste båda behandlas.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Sen finns det folk som hade klagat i alla fall. "Tänk att katten var hos vet och de inte ens märkte att hon hade skabb!"
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

*kl*

Jag tycker inte heller att det är mycket att oja sig över. Hade det handlat om flera tusen så kanske men jag hade varit tacksam över att skabben hittades.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

TACK! :bow:
Kontaktade du dem på något sätt i efterhand när du märkte att de hade gjort/haft fel?

Japp, men det ledde inte till något för det var svårt att visa vem som hade sagt vad (veterinären som utförde undersökningarna var sommarvikarie och jag fick prata med dennes chef) och då orkade jag inte hålla på att bråka, men givetvis har jag inte gått till den veterinären något mer.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Öh, byta spolarvätskan har jag nog öht aldrig hört talas om att någon verkstad gör ... :grin:

Om en barnläkare undersöker varför en unge har mycket blåmärken när den ska vaccineras begår ett fel? En snabb koll av allmäntillståndet av en katt när den ska vaccineras är fel? Eller hade det varit ok om veterinären sagt att den misstänkte att katten kan ha skabb men djurägaren får boka en tid om den vill veta? :crazy:

Du kanske inte läste så noga vad jag skrev... Jag tyckte jag tydligt uttryckte att JA, det är bra om de påpekar om något behöver undersökas, men innan man drar igång extra åtgärder bör de berätta vad de rekommenderar att man gör (t ex undersöker klamydia och varför de tycker att det är på sin plats) samt vad det kommer att kosta. Sannolikt tackar de flesta djurägare ja till extra undersökningar som är befogade, min poäng var att man har rätt att förstå och ta ställning till dessa och extra kostnader INNAN de utförs.

För övrigt har jag råkat ut för spolarvätskeincidenten och liknande flera gånger när jag har lämnat in bilen - de passade på att fylla på detta "när de ändå servade bilen" = 250 kr extra istället för att jag häller i själv för 70 spänn.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Jag vill också veta innan om det blir extra kostnader. Inte för att pengarna spelar roll (jag ser hellre att de faktiskt upptäcker fel så att jag kan behandla dem innan de innebär problem, om det inte märkts nåt innan alltså) utan av den enkla anledningen att jag alltid bara har så mycket som jag behöver på kortet. Därför vill jag kunna föra över pengar innan jag ska betala, för att inte stå där och se dum ut med kortet i läsaren och säga "oj, men jag har bara pengar till hälften av priset nu!". :p

TS, lurad tycker jag inte du ska känna dig men jag tycker ändå att du kan påpeka för dem att det är bra att veta hur mycket notan slutar på innan man ska betala. :)
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

Kollat "allt"?
Hon kollade ETT öra, hon kollade således inte ens det andra, vilket hon väl borde ha gjort om det nu fanns något i det örat hon kollade?
Varför inte göra det ordentligt då istället?

Kontakta kliniken och påpeka ditt missnöje.
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

För drygt en vecka sedan var jag in med katten för vaccination då han ska flytta (kattpest + snuva) och det i sig var inga problem - MEN!
Sedan sa sköterskan att hon skulle kolla honom i öronen, så det gjorde hon, men bara i ena örat (!)
Topsade lite och sa "det här ska jag gå och kolla i mikroskop, strax tillbaka"

När hon kom tillbaka sa hon att han hade skabb (!) men det är knappast troligt då han är innekatt sa jag, då sa hon "då har han säkert haft det hela livet, jag ber veterinären skriva ut ett recept på rengöring".
Hon sa också att hon (fortfarande i det enda kollade örat) hittat "ett par ägg och ett djur" och sedan "men du har ju varit jätteduktig på att göra rent, för han är jättefin i öronen..."
Var det inte just det hon sa att han inte var, annars hade hon väl inte börjat gräva?

Jag är väldigt sällan i kattens öron och "topsar" och aldrig i själva gångarna och det blir liksom inte mycket mer än lite "skrap" på topsen.

Så skulle jag betala för vaccinationen (kollat pris innan; 400:-) höll på att tuppa av när hon sa att det kostade 650...
(de 250 motiverade hon med mikroskopkoll + recept)
Jag blev helt paff och betalade såklart, + rengöringen så det hela slutade på 850:- :(
Fullständigt idiotiskt insåg jag ju sedan - jag skulle inte ha betalt ett öre för något annat än avtalat - dvs. vaccinationen, och hon i sin tur skulle inte ha gjort ett dugg utan mitt medgivande - eller har jag fel?

Kände mig totalt överkörd :(
Är det värt att "klaga" hos dem?

Jag tycker definitivt att du skall "klaga"/påpeka för dem. Att undersöka andra saker är i min värld helt ok, MEN du som djurägare skall meddelas kostnaderna för detta.
När jag var inne på klinik senast ( ta i trä ett tag sen) så höll en kattägare på med en diskussion med vet + ass just när vi kom. Dom hade fått en prisuppgift, lånat ihop till pengarna och sen höll inte kliniken sin del av avtalet utan kostnaden skenade. Jag förstår dem, och jag gör samma sak nästan dagligen då jag jämför offert mot det egentliga priset.

Summa av mitt resonemang, var glad att dom upptäckte skabben, men ifrågasätt deras faktura!

/B
 
Sv: Lurad av djurkliniken, vad gör jag?

För övrigt har jag råkat ut för spolarvätskeincidenten och liknande flera gånger när jag har lämnat in bilen - de passade på att fylla på detta "när de ändå servade bilen" = 250 kr extra istället för att jag häller i själv för 70 spänn.

Fylla på är inte samma sak som att byta, förstår att det är besvärligt om du har problem att skilja på påfyllning och byte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp