lungproblem

C

caspar

Har nu fått hästens lungor röntgade, efter två års problem. Men bara fått till svar att hästen är lat. Nu har man hittat något på lungorna som man inte vet vad det är. Helsingborg har tagit en massa blodprover på olika infektioner, eftersom han har haft för höga värden i två år nu på de vita blodkropparna. På tisdag får vi väl reda på om det finns något att göra, men veterinärerna har bara sett något liknande vid ett par tillfällen och det är på hästar som är importerade från USA. Vår kommer från Irland.

Finns det någon här som har varit med om något liknande? Och vad gjorde man i så fall åt det.

Han blir fort trött och orkar inte gallopera mer än ca 50 meter.

Snälla hjälp oss. :crazy:

Sv: lungproblem

Det kan ju vara nån form av transportsjuka som sätter sig på lungorna, vad säger veterinärerna om det??

Sv: lungproblem

Vad innebär transportsjuka? Han kom till Sverige ca 1 månad innan vi köpte honom. Och det är lite mer än två år sedan. Vad kan man göra åt det?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: cassina
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25