nuckan
Trådstartare
Min Gordon setter som jag bara hunnit ha i 2månader ligger inne på djursjukhuset efter en lång orolig dag. Jag åkte in med en hund som var lite hängig och hade ökad andningsfrekvens i tron att det var en liten infektion. Det visade sig vara på röntgen att det var:
Massa vatten i lungorna (det här ser hemskt ut var vets utlåtande)
Förstorat hjärta
Jaktödem är uteslutet, eftersom han inte gjort något ansträngande.
Lunginflammation är uteslutet av något test de gjorde.
Veterinären kunde inte säga mer för tillfället men jag fattar inte hur hon ska kunna säga mer han är ju röntgade och alla provsvar är analyserade?
Nu ligger han inne med dropp och vätskedrivande och jag sitter hemma rejält chockad och väntar på nästa besked.
Veterinären kommentar var: hur kan en hund som har hjärta och lungor som ser ut så här vara så pigg.
Mitt hjärta skriker.
Han är bara sju år...
Har någon erfarenhet av någon av dessa symptom? Hur stor ska jag måla faan på väggen? Hjärtfel.? Cancer?
Massa vatten i lungorna (det här ser hemskt ut var vets utlåtande)
Förstorat hjärta
Jaktödem är uteslutet, eftersom han inte gjort något ansträngande.
Lunginflammation är uteslutet av något test de gjorde.
Veterinären kunde inte säga mer för tillfället men jag fattar inte hur hon ska kunna säga mer han är ju röntgade och alla provsvar är analyserade?
Nu ligger han inne med dropp och vätskedrivande och jag sitter hemma rejält chockad och väntar på nästa besked.
Veterinären kommentar var: hur kan en hund som har hjärta och lungor som ser ut så här vara så pigg.
Mitt hjärta skriker.
Han är bara sju år...
Har någon erfarenhet av någon av dessa symptom? Hur stor ska jag måla faan på väggen? Hjärtfel.? Cancer?