Snuffsan

Trådstartare
Dottern har praoat på djursjukhus och fick bland annat vara med och kolla då de gick in med kamera via näsborre på häst och kolla på larver/mask. Öörk....:crazy: De var så äckliga att hon missade vad det var för sort. Var det lungmask eller något annat kryp? Vad hittar man annars i luftvägarna som kryper?

Sv: Lungmask?

Ja, eller spolmask kan också vandra upp till lungorna faktiskt! eller "kan", de gör det!

Det är så mycket inporthästar som inte kollats så vi kommer få nya parasiter som inte funnits i sverige tyvärr.

Det har nog varit sämre koll tidigare år än vad det är just idag! Idag är folk mer medvetna! Däremot kan vårat klimat gynna fler parasiter nu när det blir mildare vintrar.

Drar upp tråden. Jag har min häst ihop med får och idag berättade en kompis att får kan smitta häst med lungmask. Stämmer det?

Drar upp tråden. Jag har min häst ihop med får och idag berättade en kompis att får kan smitta häst med lungmask. Stämmer det?

Nej, det stämmer inte. Din kompis kanske blandat ihop det med åsnor som kan smitta hästar med lungmask. Får och hästar har inga gemensamma parasiter.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 703
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 020
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 850
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka