Lunchmöjlgheter och livsmedelsbutik i Arninge Täby?

Islandshästryttare

Trådstartare
Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter ifrån arkivet. Någon som känner till området och vet om det finns någon bra lunchmöjllighet samt om det finns livsmedelsbutik? Såg att det fanns några olika lunchrestauranger men undrar om någon har varit där och ätit och kan rekommendera någon?
 
Du har ett stort Ica i området, har tyvärr inte ätit själv på någon av restaurangerna, men enligt många så är både Bores och Gotti okej. Bores mer hamburgare, Gotti lite mer husman.
 
@Islandshästryttare - jag kanske ska lägga till att Arninge är en jättestor handelsplats med i princip allt du kan önska men också ganska utspritt om man ska promenera. Matställen utöver de som redan nämnts är Chop Chop, nåt automatiserat thaiställe, pizzeria, café på Ica och flera som ligger i industriområdet.
Du har numera också Roslagsbanan om du vill in till stan, den tar dig till Östra på typ en halvtimme(?).
 
Det finns en lunchrestaurant som heter Jaktvillan. Tyvärr inte längre de mysiga lokalerna i den gamla jaktvillan utan i samma hus som Laserdome och Dormys (kvarteret intill Riksarkivet). Gissar att luncherna fortfarande är bra. Vi fick i alla fall riktigt bra nyårsmiddag därifrån. https://jaktvillan.se/
 
Det finns en lunchrestaurant som heter Jaktvillan. Tyvärr inte längre de mysiga lokalerna i den gamla jaktvillan utan i samma hus som Laserdome och Dormys (kvarteret intill Riksarkivet). Gissar att luncherna fortfarande är bra. Vi fick i alla fall riktigt bra nyårsmiddag därifrån. https://jaktvillan.se/

Ser ut att vara på alldeles lagom avstånd från arkivet och dessutom öppnar de för lunch igen den veckan jag ska vara där! :)
 
Idag när jag handlade på Stora coop i Arninge så var det några som åt färdigmat (sallad såg det ut som) i förbutiken. Där finns det bord och stolar lite avskilt. Säkert väldigt prisvärd för en snabb lunch/middag. Men kanske inte roligare än att äta hämtmat på hotellrummet?
 
Idag när jag handlade på Stora coop i Arninge så var det några som åt färdigmat (sallad såg det ut som) i förbutiken. Där finns det bord och stolar lite avskilt. Säkert väldigt prisvärd för en snabb lunch/middag. Men kanske inte roligare än att äta hämtmat på hotellrummet?

Tack för tips kommer behöva hålla nere mina kostnader lite vissa dagar så jag kommer nog variera lite att äta ute och köpa med mig något. I arninge har jag ju dessutom lägenhet så där finns ju bra möjligheter att fixa till något mer matigt som jag köper i affären även om jag inte vill stå med någon avancerad matlagning. Brukar ju inte heller finnas kryddor etc så det får nog vara något hyfsat färdigt då jag inte vill köpa på mig massor av olika saker för bara tre dagar.
 
Tack för tips kommer behöva hålla nere mina kostnader lite vissa dagar så jag kommer nog variera lite att äta ute och köpa med mig något. I arninge har jag ju dessutom lägenhet så där finns ju bra möjligheter att fixa till något mer matigt som jag köper i affären även om jag inte vill stå med någon avancerad matlagning. Brukar ju inte heller finnas kryddor etc så det får nog vara något hyfsat färdigt då jag inte vill köpa på mig massor av olika saker för bara tre dagar.
Jag hade faktiskt inte en aning om att det finns boende i Arninge. Men där finns många företag så inte så konstigt kanske.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 049
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 121
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 239
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 725
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp