lugnar de sig

bsmx

Trådstartare
Hej!
Jag har ett sto och en valack. Jag vill så gärna ha dem tillsammans i hagen. Men när jag satt ihp dem tog det bara en halv dag, sen "satt han på" henne:love: :love: :love:
Min fråga är? lugnar detta beteende ner sig efter några dagar?
Jag särade ju dem nu efter två dagar, ska man ha is i magen o vänta ut dem?

Sv: lugnar de sig

Brukar inte avta, en vallack som betäcker gör det punkt slut. Knappast något som han slutar med, för stoet innebär det risker med infektioner, ryggskador, och i sämsta fall anala skador som vallacken tillfogat stoet.
Tilläggas bör, ett sto behöver inte kånka runt med en hingst flera ggr per dag dag ut och dag in, vecka efter vecka. Detta är oerhört slitsamt på kroppen för stoet.

En möjlighet är att prova en örtblandning på vallacken, då kanske du kan ha dem i samma hage.

Instämmar. En valack som betäcker ska INTE gå med ston! Om du är rädd om ditt sto så har du dom i varsin hage....

Hej!
Jag har ett sto och en valack. Jag vill så gärna ha dem tillsammans i hagen. Men när jag satt ihp dem tog det bara en halv dag, sen "satt han på" henne:love: :love: :love:
Min fråga är? lugnar detta beteende ner sig efter några dagar?
Jag särade ju dem nu efter två dagar, ska man ha is i magen o vänta ut dem?

Han kanske var sent kastrerad men en del val kan vara sånna en då. Prova Munkpeppar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 574
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Celinehenn
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka