lugnande vid igångsättning av monsterhäst.

F

fonen

nu är de så att ja ska sätta igång min häst efter en tids skada, stått i liten hage ett tag.

men nu är de så att de är omöjligt att gå ut och leda/rida hästen.
de är näst intill farligt för ja har noll koll alls, han hoppar och studsar reser sej och bockar så fort man ska göra nånting med honom nu.

hästen är annars i normal situation helt kolugn, lugnare häst får man leta efter..mycket nh tränad och väldigt lyhörd och snäll häst..

men nu är han bokstavligt talat ett monster att hantera..bet mej tillome 2 ggr idag..:eek:
lyckades dessutom trampa mej på fötterna 3 ggr på väg från liten hage till boxen idag...och de är inte många meter.
vi har försökt att ha honom i stor hage men de går inte för han rör sej alldeles för mycke..så vi hade inte mycke val än liten hage+box på nätterna.

finns de så man kan ge lugnande vid igångsättning om de behövs?
för de kommer inte gå att sätta igång honom såhär...hörde att dom i usa iallafall skrev ut lugnande vid igångsättning och att dom sen trappade ner efterhand och tillslut så va hästen "normal" då..

gör vet. de i sverige med?

Sv: lugnande vid igångsättning av monsterhäst.

nu är de så att ja ska sätta igång min häst efter en tids skada, stått i liten hage ett tag.

men nu är de så att de är omöjligt att gå ut och leda/rida hästen.
de är näst intill farligt för ja har noll koll alls, han hoppar och studsar reser sej och bockar så fort man ska göra nånting med honom nu.

hästen är annars i normal situation helt kolugn, lugnare häst får man leta efter..mycket nh tränad och väldigt lyhörd och snäll häst..

men nu är han bokstavligt talat ett monster att hantera..bet mej tillome 2 ggr idag..:eek:
lyckades dessutom trampa mej på fötterna 3 ggr på väg från liten hage till boxen idag...och de är inte många meter.
vi har försökt att ha honom i stor hage men de går inte för han rör sej alldeles för mycke..så vi hade inte mycke val än liten hage+box på nätterna.

finns de så man kan ge lugnande vid igångsättning om de behövs?
för de kommer inte gå att sätta igång honom såhär...hörde att dom i usa iallafall skrev ut lugnande vid igångsättning och att dom sen trappade ner efterhand och tillslut så va hästen "normal" då..

gör vet. de i sverige med?

med risk för att skadan kan gå upp,kontakta vet så får du hjälp:angel:

jo ja ska ringa vet. imorron och höra...men tänkte om någon annan gett lugnande vid igångsättning eller så?
eller hur folk gör annars med galna pigga pållar..

jo ja ska ringa vet. imorron och höra...men tänkte om någon annan gett lugnande vid igångsättning eller så?
eller hur folk gör annars med galna pigga pållar..

Det ska nog inte vara något problem att få vet att skriva ut Plecicil.

Det ska nog inte vara något problem att få vet att skriva ut Plecicil.

Mig veterligen är det nu bara vet som får injecera.
Finns ett pulver att blanda i maten. Tyvärr finns ju ej Plegecil som sirap längre.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 256
Senast: Juli0a
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 245
Senast: Mickizz
·
Hästhantering Jag blir knäpp. Min häst är sig inte lik. Hon är världens tryggaste och jag kunde rida in nyåret vid tolvslaget när det sköts raketer...
2
Svar
24
· Visningar
3 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat