lugnande + slaktkarens

F

Fantasi

är alla lugnande medel slaktkarens på? eller har veterinären lugnande som inte har slaktkarens?

Kan jag som hästägare välja det i så fall?:confused:
 
Sv: lugnande + slaktkarens

förut kom jag ihåg att man fick godkänna att en häst blev belhandlad med preparat som innebar slaktkarens, men nuförtiden får man veta det först efteråt, varför är det så? bör man inte få vara med och bestämma en sådan sak? i alla fall då det gäller lugnande; som skall ges i samband med tex rönken..

känns lite onödigt att få livstids slaktkarens på en häst endast pga ett lugnande medel..
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 372
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 749
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 379
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp