lugn hingst

FeliciaGustavsson

Trådstartare
Hej!
Har tänkt att betäcka mitt sto.
Hon tysk import och är efter dinard L och ganska speciell, super snäll i all hantering men väldig hetsig i ridningen och speciellt vid hoppning.
så jag vill ha en hingst som har ganska lugnt temperament och som speciellt ger lugna avkommor. Är det någon som kan rekomendera någon?:)
 
Sv: lugn hingst

Jag kan inte ge något förslag på någon speciell häst men däremot vet jag en väldigt bra ras som funkade utmärkt när jag skulle betäcka mitt sto som är ett engelskt fullblod. Rasen jag rekommenderar är Connemara. Mitt föl blev ovanligt lugn, men snabb. Den blev en C ponny som var i perfekt storlek för alla slags ryttare. Jag säger bara lycka till! :)
 
Sv: lugn hingst

Titta efter Irco Marco-blod. Han har sönerna King Louie och Feliciano i avel, och dne sistnämnde sönerna Hip Hop och Fetcher N.
 
Sv: lugn hingst

Att det funkade på ditt sto garanterar inte att det alltid blir så.

Men temperamentsmässigt håller jag het med klubbisen att Connemaran är ett superbt val. Fantastiska psyken både för vuxna och för barn, arbetsvilliga, modiga och kloka. Nu vet jag dock inte riktigt om en connemarakorsning riktigt är vad TS vill ha:p.

Till TS tror jag som Görel att Feliciano är ett mycket bra val:).
 
Sv: lugn hingst

Det beror ju på vad du ska ha fölet till. Antar att du vill ha en stor häst? Hopphäst? Jag tycker att man ska se långsiktigt och betäcka med en bra hingst med god nedärvningsförmåga! Sen ska man alltid ha en plan B och vara beredd på att man kanske måste sälja i framtiden och då tycker jag man ska ta en fin hingst som ger säljbart. Tyvärr är jag inte insatt i halvblodsaveln, men du kommer säkert att få många bra tips här;)
 
Sv: lugn hingst

Hon är ett halvblod och jag verkligen älskar denna häst, har varit min tävlingshäst. Men börjar bli med åren och jag vill gärna ha någon bra efter henne som jag kan tävla med och ha kul med om några år. Jag har faktiskt tittat på hiphop och tycker han verkar trevlig!
 
Sv: lugn hingst

Vi har ett tyskt sto (med helt annan stam än din...) som också är väldigt trevlig i all hantering, men kan tagga till ordentligt vid ridning och framför allt vid tävling. Vi valde HipHop till henne och avkomman, nu två år, är väldigt bra i temperamentet. Sedan vet ju ännu inte hur han blir som ridhäst, men löshoppning, besök i nya ridhus och annat är han helt cool med :love:
 
Sv: lugn hingst

titta på Fetcher också, en i mina ögon underskaddad hingst som jag tror borde passa till lite hetsigare, kvickare ston.
 
Sv: lugn hingst

Nobel är ju känd för att ge trevliga avkommor att han själv dessutom är en dubbeltalang som har egna placeringar i svår klass i både dressyr och hoppning gör ju inte saken sämre.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 539
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp