Luftvästar

Marvin

Trådstartare
Jag har nu bestämt mig för att köpa en airbag-väst.
Vilka modeller har ni?
Fördelar? Nackdelar?

Hur många gånger kommer man att glömma koppla loss sig när man ska hoppa av, innan man lär sig? :angel:

Det finns massa diskussioner om detta på ft-ringen. Jag har en point two och dom är väl vanligast.

Dom har ju väst och airbag i ett nu och den hade jag köpt om jag var du. Den är smidigare.

Jag hade aldrig vågat köpa den som bara blåser upp på ryggen iallafall.

Jag köpte en Hit-Air väst i helgen. Fick prova att få den utlöst och det kändes knappt och jag upplevde inte att jag blev stelare än med bara vanlig väst. Men eftersom vi flög hem fick jag inte ta med gas-patroner...
Frågan lyder
Ni som har väst, var köper ni era patroner? Är de liksom västarna billigare utomlands? Och kan man överhuvudtaget få de skickade med post?

Jag köpte en Hit-Air väst i helgen. Fick prova att få den utlöst och det kändes knappt och jag upplevde inte att jag blev stelare än med bara vanlig väst. Men eftersom vi flög hem fick jag inte ta med gas-patroner...
Frågan lyder
Ni som har väst, var köper ni era patroner? Är de liksom västarna billigare utomlands? Och kan man överhuvudtaget få de skickade med post?

Va? Jag köpte min väst i England för tre år sedan när jag var på badminton... Inga problem att flyga hem med gaspatronerna så länge dom var i resväskan.

Kolsyrepatroner står iaf få listan över saker som är förbjudna på flyg (inkl i det incheckade bagaget) och eftersom vi även hade trangiakök med oss som måste packas upp och kontrolleras så vågade vi inte

Hmm, jag tolkade detta "Koldioxid cylinder innehållande 28 gram, till soft air gun, max 4 stycken (regler för soft air gun)" som att det bara är de små för soft air gun som är tillåtna, dessa är ju större.
Jaja nu spelar det ju ingen roll. Nu har jag köpt på nätet

Dom västarna med både och är dom tillåtna att tävla ft i utan någon väst under?

Hittar ingen sådan heller, om point two står de att man kan ha väst under också.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
852
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Myzan87
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
6 490
Senast: Guldaskig
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
919
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama