Luftvägar holistisk örtblandning

superbusan

Trådstartare
Har en copd häst som periodvis äter ventipulmin (och så klart står under veterinär uppsyn) Men mellan ventipulminkurerna som blir tätare, finns det någon som provat de olika örter som finns? Hittade ett holistisk örtblandning tex. Tänkte prova för att förlänga intervallerna utan ventipulmin om det går

Har en copd häst som periodvis äter ventipulmin (och så klart står under veterinär uppsyn) Men mellan ventipulminkurerna som blir tätare, finns det någon som provat de olika örter som finns? Hittade ett holistisk örtblandning tex. Tänkte prova för att förlänga intervallerna utan ventipulmin om det går
Avkok på timjan och anis kan lindra. Jag har tappat bort receptet. Det finns säkert gamla trådar här med recept.

Jag fick bra resultat med anis på vår häst som hade lite problem med hosta. Veterinären ansåg att vi kunde prova anis i första hand innan vi gick på starkare saker och det hjälpte bra.

Vad innehåller örtblandningen som säljs hos veterinären?

Jag köptenaf easy breathing till min förut, funkade hur bra som helst till henne, dock tävlingskarens på den!

Jag fick bra resultat med anis på vår häst som hade lite problem med hosta. Veterinären ansåg att vi kunde prova anis i första hand innan vi gick på starkare saker och det hjälpte bra.

Vad innehåller örtblandningen som säljs hos veterinären?

Den innehåller: Timjan, lakritsrot, kamomill, salvia, isop, isländsk mossa, älgört, åkerfräken, läkemalva,pepparmynta, bockhornsklöver.

Jag kanske kan lägga till lite anis med enl vad ni skrivit ovan

Den innehåller: Timjan, lakritsrot, kamomill, salvia, isop, isländsk mossa, älgört, åkerfräken, läkemalva,pepparmynta, bockhornsklöver.

Jag kanske kan lägga till lite anis med enl vad ni skrivit ovan

Jag tycker att du ska jämföra priserna/dos innan du köper. Enbart anis ger som sagt väldigt bra effekt och av någon anledning är alltid blandningar mycket dyrare och det är ju onödigt om effekten blir densamma :)

Jag ska köpa anis omgående och lägga till, har redan köp den andra kuren men anis verkar ju jättebra när man googlar det. Det som är intressant är att se om andra tycker de får resultat när de använder div örter så kan man börja med det som verkar beprövat. Som du säger finns det mängder av blandningar till ganska saftiga priser

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 798
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345
Hundhälsa Finns det någon härinne som har förslag på torrfoder med högt energiinnehåll som mitt magra hundskrälle skulle kunna tänka sig att äta...
2
Svar
29
· Visningar
2 557
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar