Luftsnappa?

SoffiProppi

Trådstartare
Jag som inte är så kunnig på det området skulle gärna be någon förklara för mig vad det innebär. Jag har nämligen blivit mejlad av en tjej som säljer sin häst som dock är luftsnappare. Hur ska jag ställa mig till detta? Både gott och ont om luftsnappare är välkommet!!! :bump:

Sv: Luftsnappa?

Hej!
Jag har haft en häst som är/var luftsnappare.
Det var en nordis som hade tendenser redan när jag fick honom som 3 åring, men som sedan utvecklade det mer och mer. Han var extrem och trots att han gick på lösdrift och hade massor att göra så slutade han inte. Han kunde gå undan från mat bara för att utöva detta beteende.
det var en speciell häst, verkligen, och inte ens rem hjälpte.
Jag tror du behöver veta mer om hästen än att den är luftsnappare, för att om möjligt kunna bena ut hur och varför den gör som den gör. Det kan finnas orsaker som går att "bota".

Sv: Luftsnappa?

för att ta ställning till det skulle jag behöva mer info.
det beror på mkt. men generellt sett så säger jag att det är stressrelaterat beteende. går att få bort i vissa fall. kan leda till kolik i vissa fall....

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 677
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 301
Senast: cewe
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka