Luftavfuktare till stallkammare

A

ang

Har en liten stallkammare och får ibland hänga in blöta täcken. Värme och pax-fläkt fungerar ju, men tänker skaffa en liten luftavfuktare för att det skall fungera bättre.

Nån som har en, nån som kan rekommendera nån?!

*tack*

Jag installerade avfuktare i höstas, den kombineras med värmefläkt och utsugsfläkt.
Fuktigheten hålls runt 60%Rh och 12 grader.
Jag har även handukstorkar (3st) monterade i en ställning för fem täcken.
Är täcken genomblöta torkar de på 6 timmar.
Är de bara blöta på ytan är de torra (och då menar jag riktigt torra) på morgonen, men då sätter jag inte på handukstorkarna.
Jag vill inte göra reklam för några märken men det finns inte så många på marknaden... :D

Fast jag vill ha just reklamen, och rekommendationerna... Lovar att jag väljer själv sedan! :angel:

OK!
Jag är riktig nöd med vår "w***y" md-15. Tyst och relativt snål. Går på kontinuerlig drift och nu luktar det faktiskt gott i sadelkammaren, läder och hästsvett...som det ska göra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka