Ludwigs champion

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ragge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 362
Sv: Ludwigs champion

**Lånar tråden**
Jag skulle gärna vilja se en bild på hans mamma Arabella och gärna mormor om det skulle vara någon som vet vart man hittar dem. Försöker fundera på hur grovt han kan tänkas ge.
Ulrika

Och om det är någon som har en uppställd bild på Ludwig von Bayern är det också välkommet ;)

Ulrika

Dåligt med uppställda bilder på honom.

Min gissning är att han faktiskt inte kommer lämna särskilt grovt. Landadel-blodet har lämnat väldigt ädelt av bra typ. Det är ju dubbelt Landgraf på fädernet, så därifrån kommer inget grovt.

Argentinus med sin storlek (maffighet) har ju faktiskt inte lämnat särskilt grovt, trots att han lagts på en del rejäla ston, tex Grannus-ston.

Tittar man på svårklasshopparna Special Ed (Argentinus - Grannus), Adlantus As (ue: Lanthaan), Arko (ue: Beach Boy), Anka (ue: Waldmann) och Asti Spumante (ue: Landfrieden) så är det ingen av dessa som är särskilt grov.

PS. Nu hade jag Klattes nya katalog bredvid. Jag kom inte ihåg stammen på alla de där utantill! Eller egentligen alla utom Asti Spumante... :crazy:

Det var mycket intressant, tack för svaret, precis vad jag ville höra :rofl:
Stoet jag tänker på är ganska ädel och mycket feminin, pappan ädel, men mamman var grov, så jag vill helst inte att det slår igenom allt för mycket..
Ulrika

Var på strömsholm i går och såg honom. Jag blev riktigt förtjust. Skulle absolut kunna tänka mig att använda honom, han rörde sig riktigt bra också...

Och om det är någon som har en uppställd bild på Ludwig von Bayern är det också välkommet ;)

Ulrika

Har endast en uppställd bild på Ludwigs Champ :
Luddeexst_6.jpg

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka