Ludd i bakskydd till unghäst

Jempa

Trådstartare
Det är ju rätt så reglerat vad man får ha för bakbensskydd till unghäst vid hopptävling och jag har lite svårt att tolka TR.

Får jag ha skydd med fårskinnsinsida på unghästen? (Under förutsättning att de håller sig inom vikt- och måttkraven och inte har elastiska spännen). För det står ju att insidan ska vara helt slät, men det blir den ju inte med fårskinn?

Är nybörjare på hopptävlingar, kan någon hjälpa mig?

Finns det en tråd med mitt svar så kan jag kanske bli hänvisad dit? Försökte mig på att söka lite här utan framgång.

Tack för hjälpen :)

Sv: Ludd i bakskydd till unghäst

Ja du...! Jag hade frågat en (eller flera...) ÖD för att vara på den säkra sidan, reglerna lämnar ju en del utrymme för tolkning om man säger så :D

Hmm ja tvivlar på det. Men ja skulle ju ringt förbundet och frågat :) det brukar jag alltid göra :)

Jag är ganska säker på att man inte får ha det, men hör med förbundet/ÖVdomare så du får ett 100% säkert svar.

Säger som de andra, kontakta ÖD. I annat fall skulle jag valt ett par luddfria skydd för att vara på säkra sidan.

TR och tolkningar...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad är det för regler som gäller för bakbensskydd på hopptävling(ej unghäst)? Jag har verdus carbon gel skydd, alltså med elastiska...
Svar
9
· Visningar
2 322
Senast: Roheryn
·
Hoppning Nu vet jag att det här är en uttjatad fråga, men jag tycker inte att jag hittar den information jag behöver någonstans så jag ber så...
Svar
14
· Visningar
2 931
Senast: Sofie_B
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 680
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka