Luc Childeric sadlar !

S

Sannes

Jag har precis beställt en childeric sadel som kommer i början av juli ! Jag tycker att dom sadlarna är underbara att rida i, vad tycker ni andra som har en sån sadel? Vad har ni för färg/ färger på sadeln? :D

Sv: Luc Childeric sadlar !

Jag köpte en Luc Childeric 2004 och harinte ångrat mig en sekund!
Älskar den!
sadeln.jpg

/Malin

Vart säljs dessa sadlar? Specialbeställt?

Man specialbeställer dom av en tjej som heter Ellen.
Ellen som äger topp hingsten Birkir!
Antingen kommer ellen hem till dig eller så åker du till henne, så tar hon mått på hästen. Sen skickas sadeln som är specialsydd till jusst dig i från Frankrike. :D

Jag har också en Luc Childeric. Har ingen bild men den ser ut precis som Freyrs. Och precis som hon har jag inte ångrat mig en sekund sedan jag köpte den! (Det var sommaren 2005.)

Vi har haft en sådan sadel till Ási fram till nu men den är nu till salu..

Jag kan inte förstå varför alla tycker Childeric sadlarna är så himla underbara. Jag tycker dom är hemska; obekväma, sätter en i konstig sits som gör dem svåra att rida i. Men ni får gärna förklara varför ni tycker dom är så bra och varför ni tycker dom är bättre än andra sadlar (förutom att dom är måttbeställda då).

Det som vi (mamma) fastnade för hos den sadeln var just det stöd som man fick..
jag har också tyckt om att rida i den men nu tycker jag bara att den är äcklig att sitta i :p
blir nog så när man hittar något bättre...

Man specialbeställer dom av en tjej som heter Ellen.
Ellen som äger topp hingsten Birkir!
Antingen kommer ellen hem till dig eller så åker du till henne, så tar hon mått på hästen. Sen skickas sadeln som är specialsydd till jusst dig i från Frankrike. :D
Men om man själv åker till Frankrike och beställer, borde det inte bli lite billigare då ?

Skall du ha med dig hästen då ;) ? Eller om du själv vet måtten så kanske, men du måste väl ändå ha en som vet hur man tar måtten?

Eller jag vet inte :) Men varför skulle det bli billigare?

Senast ändrad:

Men om man tex reser till Frankrike på resa kan man ju ta det samtidigt :idea: Sen kan man skicka hem den, inte så dyrt eftersom bröderna har beställt både från Japan och Usa :p
Eftersom det är någon i Sverige som tar måtten och skickar mm vill han/hon få ut lite av det också, alltså plusar på en liten summa :idea.

Om det går kanske det är billigare, några tusen :angel:

Jo men om jag tar mått åt någon och sedan skickar till Frankrike så gör jag det inte gratis :angel: Då lägger jag på en viss summa, kanske 4-5000 kr eftersom jag lägger ner energi på det hela :idea:

Ja, men hur du än går behöver du väl ändå ta mått på sadel och ryttare?= En fast kostnad.

Det är det som är frågan.. om man inte kan måtta i Frankrike måste man ju ta mått här i Sverige. Men om det går blir det billigare eftersom personen som gör det här i Sverige lägger på en summa..

Heejsan ! Vad har du hittat för någon ny sadel? :D

Hm. Jag tycker att det låter som om du har ridit i en sadel som är måttad för någon som inte är byggd som dig.

Om man rider i en sadel som har fel mått kan jag verkligen tänka mig att de är obekväma!

Min tränare och min kompis (som jag hjälper med hästarna) och min medryttarhäst har sadlar som passar mig alldeles utmärkt :D och jag dyrkar dem!

Faktum är att jag just nu väntar på en begagnad sadel till min pålle, så snart kan ni få se bilder på den! Den är mörkbrun på ovansidan och ljusare brun på undersidan.

Jag älskar childeric sadlarna :love: Jag har en svart med brun undersida och bruna sömmar, skitsnygg :love: Jag köpte min genom Ellen vintern/våren 06 och då kom hon ut till mitt stall och provade ut den ! Jag är jättenöjd med min sadel, kan inte bli bättre.

Malin

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka