Lubrikation

Pathmaker

Trådstartare
Behöver lite råd.

I början när vi hade sex var det nemas problemas, gick hur bra som helst.
Nu känns det som om jag har svårt att få igång lubrikationen. Upphetsad blir jag men det blir inte tillräckligt vått, det går för killen att komma in men det är småtrögt och det blir våtare efter en jättekort stund så fort vi börjar ha sex.

Någon som har en aning om varför det blir såhär och vad jag kan göra åt det?
Käkar cerazette och har gjort ett tag, tvättar underlivet med lactacyd när jag duschar.

Glidmedel vet jag att det kan vara en bra sak att ha, men tänkte om det finns något annat knep eller någon lösning för att få mitt "naturliga glidmedel" :p
 
Sv: Lubrikation

Först o främst ska du inte tvätta med tvål, inte ens lactacyd. Endast vatten.

Kan bero på att du har östrogen-brist. Jag hade samma problem när jag hade brist på östrogen. Fick byta till p-piller med mer östrogen i (från neovletta till cilest) samt smörja med ovesterin-salva i underlivet. Blev MYCKET bättre efter bara några dagar och det håller i sig. Nu vet jag dock inte hur mycket östrogen det är i cerazette.

Lycka till!
 
Sv: Lubrikation

Har ni tillräckligt långt förspel? Det tar ett tag för kroppen att komma igång, även om huvudet är med på det kan kroppen ta ett tag att fatta grejen. :)
 
Sv: Lubrikation

Torra slemhinnor är ett ganska vanligt problem med cerazette, isafore har gett ett bra råd:)
Kan vara bra att tänka på att svamp kommer lättare vid torra slemhinnor så smörj in med olivolja om det kliar:p
 
Sv: Lubrikation

Kl

Förspelet varierar ibland faktiskt. Det kan ju vara en bidragande faktor :p

Det kliar inte alls där nere, men kan ju prova att smörja ändå, det kan väl knappast skada :) Bara irriterande att det ska vara såhär, tänker verkligen inte byta p-piller då min kropp mår skitbra och jag mår underbart med Cerazette. Jag börjar med att smörja antingen med olivolja eller ovestrin.

Tack för tipsen :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 980
Senast: Efwa
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 798
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp