Mysgrisen

Trådstartare
Idag har vi varit och tävlat. Och det gick så himla bra!

Vi fick vårat tredje 1a pris och därmed LP1!

Jag är så himla glad och lycklig!:banana::bump::banana:

Sv: Lp!!!

Ja, vi har börjat smånosa på de nya momenten. Men vi kommer nog att tävla ettan lite till för att behålla nerverna.

Ja, vi har börjat smånosa på de nya momenten. Men vi kommer nog att tävla ettan lite till för att behålla nerverna.

det är egentligen inte särskilt stor skillnad på 1:an och 2:an. får ni bra resultat på 1:an borde det gå kanonfint i 2:an när momenten sitter.

Men det är väl mycket nytt i tvåan? Rutan, ställande under inkallning, fjärrdirigering osv?

Grattis! Du kommer nog klara 2:an galant om du bara fortsätter träna. Rutan kommer inte förrän i 3:an. De moment som är med i 2:an är:

- Platsliggning i grupp i 3 minuter
- Fritt följ
- Platsläggande
- Inkallning med ställande
- Stående under march
- Fjärrdirigering (sitt, ligg) 5 m
- Hopp över hinder med "återhopp"
- Apportering

Kan ha missat något.

sedan årsskiftet har rutan tillkommit (fast den är inte likadan som i trean) och ställandet under marsch tagits bort.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 632
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg