T

Tican

Vad är det för ras?
Storlek?
Bra som hoppkanin?
Tell me everything. :)

alla kaniner kan nog hoppa ett litet hinder men dvärgvädur är nog bäst anpassade till att bli en bättre hopp kanin :)

här är mina löwen kaniner.. :D
p5140004.jpg

p5140006.jpg

naaaae va söta!

dom ser ju ut som utställningskaniner o inte hoppkaniner? :confused:

Jag skulle tippa att det är dvärgkorsningar.

Den första med mest dvärgvädur och den sista med mest hermelin...

Detta eftersom Löwen ej är godkänd på dvärgvädur och 99,9% av dvärgvädurarna med löwenman är korsningar. Att den sistnämnda är hermelinkorsning antar jag eftersom det inte finns så många renrasiga löwen kaniner i Sverige...

Tycker inte alls det var någon konstig fråga då löwen faktiskt är ett hårlag som tex rex, fusch...

Sv: Löwen

Vill också veta mer om Löwen-kaniner då två snart anländer hit.
Jag vet så mkt som att de är förb*nnat söta, små i storleken, härstammar från Belgien och att rasen blev godkänd i Sverige -03. Där tar min kunskap slut. Vill veta följande saker;

* Hur stor är en löwen i genomsnitt?
* Rasstandard?
* Temperament? (lugn och snäll läste jag i ett inlägg, stämmer det bra på alla löwen?)
* Skiljer sig honor från hanar? Någon speciell lynnesförändring, utseende eller liknande?
* Vilka olika typer finns det? (har hört om "teddylöwen" och "angoralöwen", är det en sorts motsvarighet till fuchs hos dvv?)
* Vad är en dvärgvädurs löwen? Korsning eller egen ras?
* Övrigt man bör veta om rasen?

Tacksam för svar! :bow:

Nu har mina två babysar kommit!! :d :love:
MEN, de är faktiskt inte renrasiga löwen som jag trodde, utan korsningar! De är 3 månader gamla. Men de är lika söta ändå.. Mamman är en viltgul (tror jag det var) rex och pappsen en svart otter löwen. Mina babysar är två honor, den minsta har inte så mkt lejonman men är svart otter och helcharmig. Den större har jättemkt hår och är viltgrå, såå söt! :love:

Jag är helt nerkärad i dem, de är lite skygga för mig ännu men jag får ge dem lite tid att vänja sig vid omställningen. I helg ska de presenteras för Minta, jag får hoppas add det går bra! :)

Babysar 2 veckor gamla.

Tican skrev:
Vad är det för ras?
Storlek?
Bra som hoppkanin?
Tell me everything. :)

*En "mutation" ras skulle man kunna säga att det är.

*Varierar, som sagt, en mutation, än så länge ingen direkt "stabil".
Jag vet inte direkt själv, har sett så många s.k. "löwen" så jag vet knappt in eller ut snart.

*Har än så länge inte sett nån "kanon" till löwen som hoppar, men ack så gulligt när små hårbollar skuttar över bommen :p

Liknande trådar

Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 327
Senast: Habina
·
Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 984
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka