Hon kan fällas för förtal även om det hon skriver är sant.Om inte annat kan man ju tycka att människan borde inse att hon kan fällas för grovt förtal såvida inte exakt allt hon raljerar om, visar sig stämma i slutänden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon kan fällas för förtal även om det hon skriver är sant.Om inte annat kan man ju tycka att människan borde inse att hon kan fällas för grovt förtal såvida inte exakt allt hon raljerar om, visar sig stämma i slutänden.
"De granskande studenterna från Mittuniversitetet har även hittat en inspelad predikan av Mikael Alfvén där han i Livets ords Svedjeholmskyrkan för två år sedan påstår att en av LoveNepals flickor blivit botad från HIV genom bön."
Varifrån kommer den siffran? Skadar inte att vara källkritisk.1,6%!
Varje gång jag tänker att jag tror tillräckligt illa om folk blir jag överraskad igen...
Fast det är direkt olämpligt att flyga business class och sedan hävda att någon skänkt pengar som ska gå specifikt till det. Det måste ju redovisas på ett rimligt sätt.Det där att de åkt buissnessclass, det var ju en privat sponsor som betalat det eftersom Mikael Alfven har en gammal nackskada.
Buissnessclassresorna kanske har betalats separat? Samma med suiterna. Det vet vi ju inget om. Inte jag iallafall.Fast det är direkt olämpligt att flyga business class och sedan hävda att någon skänkt pengar som ska gå specifikt till det. Det måste ju redovisas på ett rimligt sätt.
…
Hur de rättfärdigar sina suiter på hotellen har jag inte sett än. Vet du?
Om det betalats separat, tror du inte att det kommit fram vid det här laget då?Buissnessclassresorna kanske har betalats separat? Samma med suiterna. Det vet vi ju inget om. Inte jag iallafall.
En stor presskonferens ägde rum igår (?) i Nepal och Love and Hope /Love Nepal är polisnmälda. Gå gärna in på Anneli Westers fb-sida och läs hennes uppdatering i ämnet, det är väldigt intressant och stort....Om det betalats separat, tror du inte att det kommit fram vid det här laget då?
Läste precis det!En stor presskonferens ägde rum igår (?) i Nepal och Love and Hope /Love Nepal är polisnmälda. Gå gärna in på Anneli Westers fb-sida och läs hennes uppdatering i ämnet, det är väldigt intressant och stort....
Grejen är ju att Love Nepal/Love and hope hade kunnat bevisa sig ur den här härvan om det varit felaktigt. De har ju t.ex inte någonstans lyckats redovisa var alla de insamlade miljonerna tagit vägen. De har inte ens svarat på den frågan, trots att den ställts ett stort antal gånger. Och många av deras ursprungliga utsagor om hur deras jobb har utförts, har de ändrat under tidens gång, allteftersom AW har presenterat sina påståenden om oegentligheter.Om man nu väljer att tro på AW så är det ju förskräckligt. Och det gör jag tills jag är överbevisad.