Hjälper de också barnen på bordellerna i Nepal?Som sagt: jag har valt att lägga pengar till Barnfondens fadderverksamhet. För övrigt tycker jag faktiskt inte jag behöver redogöra för hur jag väljer att ge bistånd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälper de också barnen på bordellerna i Nepal?Som sagt: jag har valt att lägga pengar till Barnfondens fadderverksamhet. För övrigt tycker jag faktiskt inte jag behöver redogöra för hur jag väljer att ge bistånd.
Å andra sidan får man ha förståelse för att för den som är kristen; och kanske ännu mer för frikyrkliga - i alla fall utifrån min lilla erfarenhet genom bekanta och vänner - så är ju tron en sån genomgripande del för många människor.Kan hon inte agera och göra gott utan att blanda in religion i detta? Dvs hon kan tro på vad hon vill men agera neutralt? Godheten och engagemanget kan väl inte enbart vara knutet till att samtidigt manifestera den kristna tron?
Hjälper de också barnen på bordellerna i Nepal?
Ja men självklart! Men nu var det barnen på bordellerna vi pratade om i just denna tråden. Hittade vi en annan, helt oreligiös, organisation att stödja?
Du har ju ingen koll på läget!! Annelie är inte en del av denna organisationen. Det är hon som lyft kritiken mot Jonathan och hans familj!!Man kan hjälpa på flera håll och man kan göra statements genom sin plånbok, jättebra! Men jag kan inte förstå hur man kan väga Jonatan ocv Annelies kristna sätt att göra sin fantastiska insats på mot en annan hjälpinsats någon annanstans. Det här med barnen på bordellerna är det jävligaste jag någonsin har hört talas om i hela mitt liv, och det måste ändras och det måste vi hjälpa till med. Särskilt vi kvinnor i västvärlden måste måste måste lyfta detta då det ligger så mycket patriarkal skit bakom dessa systematiserade grymheter. Jag kan inte åka dit och hjälpa till själv för då går jag i tusen bitar, men för fan skänk en peng! Det är väl skitsamma vad det är för typ av idealister som är på plats, bara någon orkar vara där och hjälpa.
Särskilt vi kvinnor i västvärlden måste måste måste lyfta detta då det ligger så mycket patriarkal skit bakom dessa systematiserade grymheter.
Man kan hjälpa på flera håll och man kan göra statements genom sin plånbok, jättebra! Men jag kan inte förstå hur man kan väga Jonatan ocv Annelies kristna sätt att göra sin fantastiska insats på mot en annan hjälpinsats någon annanstans. Det här med barnen på bordellerna är det jävligaste jag någonsin har hört talas om i hela mitt liv, och det måste ändras och det måste vi hjälpa till med. Särskilt vi kvinnor i västvärlden måste måste måste lyfta detta då det ligger så mycket patriarkal skit bakom dessa systematiserade grymheter. Jag kan inte åka dit och hjälpa till själv för då går jag i tusen bitar, men för fan skänk en peng! Det är väl skitsamma vad det är för typ av idealister som är på plats, bara någon orkar vara där och hjälpa.
Kanon! Alternativ finnes, hala fram börsen! Tack Ramona
Aha! Tack för input. Jag har ännu inte kollat upp det där.Du har ju ingen koll på läget!! Annelie är inte en del av denna organisationen. Det är hon som lyft kritiken mot Jonathan och hans familj!!
Nej, det tror jag inte. Nu handlar ju inte diskussionen om mina pengar och vilka jag ger till, även om DU väldigt gärna vill veta det.
Jag tycker du har en aggressiv ton och det vore trevligt om du istället vill försöka delta i diskussionen istället för att göra ditt bästa för att få mig att framstå som en egoist.
Och jag var ironisk om nu någon missade det.En organisation startad av en katolsk munk och en kvinna av samma religion.
Googling ger en del inte så positiva träffar. Hävdas att hon lever lyxliv på bidragspengar samt att de används till hennes mans filmer.
Hennes Dr titel verkar vara bluff.
Det betyder ju inte att det är så men jag skulle inte skänka pengar dit eftersom jag inte kan veta säkert.
Sen är det lite intressant att läsa att du inte kan åka dit och hjälpa till för då går du i tusen bitar, men du skriver till mig (eller vem du nu riktade dig till) :Man kan hjälpa på flera håll och man kan göra statements genom sin plånbok, jättebra! Men jag kan inte förstå hur man kan väga Jonatan ocv Annelies kristna sätt att göra sin fantastiska insats på mot en annan hjälpinsats någon annanstans. Det här med barnen på bordellerna är det jävligaste jag någonsin har hört talas om i hela mitt liv, och det måste ändras och det måste vi hjälpa till med. Särskilt vi kvinnor i västvärlden måste måste måste lyfta detta då det ligger så mycket patriarkal skit bakom dessa systematiserade grymheter. Jag kan inte åka dit och hjälpa till själv för då går jag i tusen bitar, men för fan skänk en peng! Det är väl skitsamma vad det är för typ av idealister som är på plats, bara någon orkar vara där och hjälpa.
Ja du kanske kan det?Sen är det lite intressant att läsa att du inte kan åka dit och hjälpa till för då går du i tusen bitar, men du skriver till mig (eller vem du nu riktade dig till) :
Kan inte du åka ner till barnen på bordellerna och berätta om din oro för hur detas framtid ser ut om de tar emot hjälp av en kristen organisation?
Vilken typ av agressiv retorik?Detta verkar vara en mycket privat sak för dig @Mylady Du missar hela kärnan i diskussionen. Det blir inte heller bättre när du använder den där typen av aggressiva retorik gentemot dem du diskuterar med. Jag tror att alla här delar din åsikt att dessa flickor behöver hjälp, men vi diskuterar agendan bakom den hjälp som erbjuds.
Vilken typ av agressiv retorik?