P

Panni

Var är det tillåtet/inte tillåtet att sälja lotter för sin klubb? Menar tex klubb A:s lotter på B:s träningar,tävlingar och stall. Finns det skrivet någonstans?

Sv: Lotter

Om jag inte missminner mig totalt så gäller detta, för att sälja klubblotter utan tillstånd så får det ske endast inom klubbens egna arrangemang, dvs egna träningar, i tex egen kiosk och dragning skall ske samma dag.

För att få sälja lotter på annan plats krävs tillstånd, och här är reglerna lite snårigare. Men man kan nog få bra upplysningar från lotteriinspektionen, där de även har reglerna för dessa olika sätt och typer av lotter.

Sv: Lotter

Om B inte tycker det är okej att sälja lotterna så är det inte det. Bra för att man har tävlingar/träningar så är det inte att betrakta som allmän plats och därmed får man ta och följa de regler som gäller på platsen. Om ridskolan/stallet/klubben drivs av en kommun så kan det vara mer komplicerat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 784
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 195
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022