Löshoppningstips

Trassla

Trådstartare
..för en hoppglad fyraåring, har någon sådana? Hon har precis upptäckt att det är väldans roligt att hoppa efter att fått hoppa två små studshinder idag, något hon klarade med bravur!

Bara forstätta så, prova med en litet "hjälphinder" och ett vanligt hinder efter (typ räcke eller stigsprång), ett galoppsprång emellan, du kan också bygga på med fler studs efter ett tag... det går att variera i mängder.

Det var nästan exakt så jag gjorde, faktiskt. :) Inser att mina kunskaper om hoppning och hoppträning är ytterst begränsade, så det blir väl till att prova sig fram lite.

Äsch! Du kan ju massor! Du kan tala om för lilltjejen att det är viktigt att hon öppnar och stänger bra! Eller hur var det nu då? :D

Som Domaren sa - små studshinder eller med ett eller två galoppsprång mellan. Börja lågt och fortsätt lågt!

Löshoppning är kul och nyttigt för små bebisar! :)

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Badger
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
794
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 490
Senast: julgrisen
·
Tjatter Varför är mytomaner alltid sensationella i sina berättelser? Varför "duger" det aldrig med små lögner? eller är det bara jag som i min... 2
Svar
39
· Visningar
2 949
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Dyrka upp lås?
  • Secret Easterbunny 2025

Hund, Katt, Andra Djur