Löshoppningsavstånd

B

bazzochic

hej jag tänkte löshoppa min fjordis kille imorrn för att se hur bra och hur högt han kan hoppa i nuläget.
Nu till frågan vilket avstånd rekomenderar ni...tänkte ha ett kryss och sen ett räcke som jag kommer höja efterhand...använder inte riktiga hinderstöd utan bil däck och tunnor som är ca1 m höga.
tack på förhand :bump:
Min hemsida

Sv: Löshoppningsavstånd

ingen?
viiserligen stenhårt nu men i veckan ska d tina....ingen alls som vet snälla?

Menar du studsavstång eller med ett galoppsprång? Studdsavstång blir det väl 2,5 kanske..

svårt å veta. beror ju på hur stora galoppsprång just din häst tar

han är 143cm och tar ganska stora galoppsprång....har tänkt hoppa studs med honom för att aktivera magmuskelaturen på honom...vilket avstånd akn man använda där och hur många hinder? har hört ngt om 3m mellan hindrena :bump:

Ca 3 m skulle kunna funka. Du får väl prova dig fram.
Studs är ingen bra nybörjarövning i löshoppning, men din kanske är van... Själv har jag alltid ett galoppsprång.
Men varför ska du kolla hur högt han kan hoppa? Gör det definitivt inte när du hoppar studs!

Ska du kolla hur högt han kan hoppa när du hoppar studs?
Då är det bättre att ha räcke, ca 6 meter (läng om det behövs men gör inte det för långt från början) och ett stigsprång.

Liknande trådar

M
Hoppning Hejsan! Ja, nu är det så att jag har gått och blivit intresserad av hoppning, jag som älskar dressyr och uteritter. Men när man rider ut...
Svar
9
· Visningar
2 880
Senast: Raider_
·
S
Hoppning Allvarliga problem med min älskade... Senaste veckorna har vi varit hos tränare och hoppar 1 gång i veckan, och en tävling under en...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Silly
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 633
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar