Löshoppnings funderingar

ZanMiguel

Trådstartare
Hur får man dom bäst att gå fram när man löshoppar?
Jag fick påpekan att vi smackar för mycket på min kille. Men han bryr sig varken om smackningar eller spö viftande. Så hur får vi honom att gå fram ordentligt?
Han går gärna i sin lugna galopp och floppar över hinderna. Men skulle vilja ha lite mer tryck i honom. Vi fick kommentaren svagt avstamp på rådgivande.
Tanken är att han ska gå 3års testet.

Här är en typisk film på honom. Han skiter blanka fan i oss som viftar med spö och smackar på honom:grin:
Han är ingen häst som busar en massa när man släpper honom lös, utan han vill gärna stå och gosa med oss:p

http://youtu.be/sad5giLSZ-U

Tips, trix och andra ideer mottages tacksamt!:D
 
Sv: Löshoppnings funderingar

Börja med att bygga hel ring så att han kan galoppera runt hela brukar göra att de vaknar lite mer, sen gäller det att få dem att hitta gnistan att tycka hoppningen är skitkul inte pressa upp för höga hinder alltid avsluta med ett lågt och lätt hinder så att de alltid slutar med något enkelt.
En liten morotsbit efter hoppet nere vid kortsidan efter hindret brukar få den segaste att snabbt snappa att när man hoppat får man en belöning, ju fortare man kommer tillbaka ju snabbare får man den ;) blir de för tagade på godiset efter ett tag får man sluta med det en period men då har de oftast redan vaknat till. Man måste helt enkelt göra hoppningen till något skitkul.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Ridning Hur hanterar ni sådant? Jag har ändå varit ryttare i snart femton år, och har ridit många olika typer av hästar. Stött på en ganska...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: MattiZ
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 338
Senast: Appetax
·
T
Körning Jag har i sommar blivit ägare till en 19-årig fjordvalack, vars viktigaste syssla hemma hos oss är att hålla min heta kallblodstravare...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: Trollis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp