Löshoppning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Finns de någon som löshoppar sina travhästar? Jag tänker på stuts och liknande. Ska vara bra för smidighet och ryggen har jag för mig. Sen tycker de oftast att de är väldigt kul.

Hur brukar ni lägga upp det?

Sv: Löshoppning

Jag tror det kan vara ett väldigt bra komplement i träningen, och kanske framförallt för psyke, att få ha lite roligt. Jag har själv inte gjort det med min men nu har vi fått nybyggt staket till ridbanan så det kan nog bli aktuellt. Viktigt är väl att börja med låga hinder och att absolut inte börja höja förrän hästen har koordination och styrka nog. Börja med bommar på marken, ett litet kryss osv. Tycker många har lätt för att höja och höja.
Avstånden är också viktiga och det är ju något man får testa sig fram vad som passar ens häst.

Sv: Löshoppning

Jag brukar löshoppa min russtravare, hon tycker det är jätteroligt att hoppa! :) Håller med _Runaway_ .

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 431
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur