Löshoppning!

H

horse_lover

heej!:bump:
jag vill löshoppa min ponny men vet inte hur högt jag ska börja med?
:confused:
min ponny är en c-ponny!
Jag tävlar 70-90cm men hon har hoppan högre men vad tycker ni jag ska ha & börja med när jag ska löshoppa??
:confused: :confused:

Sv: Löshoppning!

Min tränare brukar säga att man aldrig ska löshoppa högre än vad man själv skulle våga hoppa när man satt på hästen... :angel: .

Sv: Löshoppning!

hej hopp!
Börja med att komma till oss ju!! Annars är de väl lämpligt att du börjar med små kryss på ca 40 cm och sen höjer allt eftersom ni blir säkrare. Löshoppa inte själv. Vill du ha hjälp vet du var jag finns! :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar