löshoppning

jea78

Trådstartare
Hej..
jag har tänkt att jag ska löshoppa min häst lite hemma, inhägnade en del av en padock i dag, men hur ska hindrerna vara?? alltså avstånd, ska det alltid var ett lägre inhopningshinder??
Snälla skirv och berätta hur ni gör.. gärna bilder
Tack på förhand Jea :bow:

Sv: löshoppning

När jag löshoppar brukar jag ha som en kompination med ett galoppsprång. Olika avstånd beroende på häst men såg att du hade fått en länk med avståndstabeller av Maräng. Sen brukar jag börja ganska lågt på båda, först räcke räcke.. Efter hand lägger jag upp det sista till en oxer och höjer och breddar enbart den. Första räcket behöver inte vara så högt utan mer som ett hjälp-hinder att komma rätt på de andra..
Lycka till!!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Lavinia
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka