löshoppning?

D

Donalds

vad är bra att ha för uppgifter för hästen när man löshoppar ska det va kombination/studds eller bara vanligt rättuppstående/oxer?? :confused:
 
Jag brukar köra mycket studs ca 3 st och sen en oxer.
Väldigt bra gymnastik för kusen! :D

Att träna på massa läskiga saker (vattengrav, grind, mur osv) är också väldigt nyttigt. Så har hästen förhoppningsvis tittat färdigt på hindren när du sitter upp! ;)

Tror det är bra att variera, högt, lågt... man får ju träna på det hästen behöver träna på. Behövs lite mer uppmärksamhet så är det ju t ex bra att variera kraftigt typ studs, ett galoppsprång, studs igen. Då måste hästen tänka till ordentligt!

/Snorpan - som ska löshoppa på lördag :)
 
När jag löshoppar så övar vi 3-studs, olika sorters hinder, mur, oxer m.m. Även olika avstånd med olika antal galoppsprång emellan. Det är ju lika bra att vänja honom med det mesta som finns på en hoppbana.
 

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
830
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
918
Senast: tara
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp