Löshoppning -> teknik

C

Colombia_Girl

Lägg gärna in en bild på en häst som blir löshoppad och har bra teknik och berätta vad det är som gör att hästen är bra..

Här är två bilder på min häst...
Vad tycker ni om den.. *förutom att den är suddig* :)
Rent tekniskt alltså..
Finns fler bilder..

loshoppning_7.jpg

loshoppning_5.jpg

Sv: Löshoppning -> teknik

Välver sig inte riktigt över hindret, frambenen hänger lite. Är det för hästen ett lågt hinder lr hoppar den på sin maxgräns? För jag får känslan av att om man drar ut oxern höjer upp till en rejäl parallell och lägger en markbom ngt utdragen att hästen kan visa ett helt annat hopp!

Söt häst!!! Verkar tycka det är kul å hoppa!!

Tyvärr så på de högre höjderna så blev bilden tagen precis i landningen.

Vi hade två hjälp hinder innan det riktiga hindret =)

loshoppning_4.jpg

(lågt)

loshoppning_3.jpg

Från 2003

hopp2.JPG

Hopp.jpg

Hopp3.jpg

Den hoppar inte uppåt med spänst utan bara framåt. Har ni verkligen rätt avstånd?

På de senare bilderna håller jag med ovanstående. Den hoppar utan större ryggverksamhet. Bredda hellre oxern och korta avståndet så den får jobba med ryggen och träna på att komma mer uppåt i språnget.

Okej... Men kan ni inte slänga in bilder på hästar som har bra hoppteknik? vill så gärna se och jämföra..

Säger som de andra, hon välver sig inte riktigt över hindret.
Har ni kollat avståndet?
Hellre något för kort än får långt när man har en som hoppar för mycket framåt, så hon inte länger sig mer än nödvändigt.
Bredda oxern lite till, och rulla ut en markbom 10-20 cm framför hindret. Man kan stoppa in något "tittigt" under hindret, så brukar hästen hoppa upp sig mer. Kanske en jacka eller en sockerbit?
Hur gammal är den?
Den skulle gärna få lyfta framknäna mer, men sånt kommer med ofta åldern/rutinen

Vad tycker ni om det här?

Micro löshoppar

Jag vet inte hur man lägger in bilder i meddelandet, nån som kan förklara??

Den hoppar ganska trevligt och har bra frambensteknik.. bakbenen skulle jag dock vilja se att hästen öppnade upp mer istället för att dra in dom under magen...

Här är hingsten Corlando! Har har fått 10-10 i hoppning och visar här en exemplalisk hoppteknik...
han hoppar väl genom ryggen och sträcker fram halsen och läggmärke till att han drar upp frambenen "framför" kroppen... hittade ingen bild på bakbenstekniken...

1363.jpg

Annars kan du gå in på den här länken

http://www.horse-gate.com/hengstvideos/index_tab.html

och kika på lite olika hingstar men bra teknik... Kunde inte kolla själv då min dator är konstig.. men kolla for pleasure, tror dom hoppar honom uppsuttet...

Senast ändrad:

Hej!
Här är Lisen Bratts jätte fina hingst:
Han fick 10/10 på bruksprovet.
Han är född 2000. Han hoppar fint men är lite vild i stallet :p
Tryck på filmen när han löshoppas man behöver QuickTime Player:
http://www.grevlunda.com/maloubet_filmer.asp

Här är annars 3 bilder på när han löshoppas:
http://www.grevlunda.com/images/maloubet_04.jpg

http://www.grevlunda.com/images/bilder_maloubet/maloubet_de_pleville_hopp2.jpg

http://www.grevlunda.com/images/maloubet-stillbild_2.jpg

MvH//TheHunted1

[Praoat hos Lisen Bratt och Peder Fredricson :angel: ]

ahh, den där hästen är fin, han är ju 1 meter över hindret :eek: Blir kul och se om den kan bli nåt bra i framtiden :love:

*lånar knapp*

Vad säger ni om denna då?

DSC00886.jpg

DSC00884.jpg

(nästan samma bild, meen...)

Vist är han fin!
Jag hoppas han blir något, han är värkligen duktig på att hoppa...
Skulle villja se honom med ryttare sen.
Jag tror han kommer bli något! :bump:

MvH//TheHunted1

Den här tycker jag hoppar ganska trevligt. Kan inte lägga in den här eftersom den inte tillhör mig så jag länkar istället:

www.welshcob.se

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 374
Senast: Nevermind
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
978
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 143
Senast: Lyan
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 873
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar