Löshoppa utan ridhus?

Bonita4

Trådstartare
Min kompis har en häst som hon vill löshoppa, men hon har inte tillgång till ridhus, bara paddock med ganska lågt staket, så hon vågar inte släppa sin häst lös där. (Han hoppar över! :p)

Finns det något annat sätt hon kan löshoppa sin häst på?

Sv: Löshoppa utan ridhus?

jag löshoppade min häst igår i paddocken, han skulle lätt hoppa över om han ville men det gick bra ändå trots att hindret vart högre än staketet, annas sätt upp elband på staketet.

Sv: Löshoppa utan ridhus?

finns inte möjligheten att åka iväg till ett ridhus då?

Annars kanske man kan löshoppa i hagen, beroende på vad för hagar man har?
Har själv aldrig testat löshoppa i hage, men har för mig att jag läst på buke om folk som gjort de, löshoppat i hage alltså.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 882
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar