Lösdriftsfråga - regntäcke

skogsridmulle

Trådstartare
Undrar hur ni med lösdriftshästar gör med regntäcke när hästarna redan är blöta? Mina klarar sig utmärkt utan, har mest inhandlat dem för min egen skull - slippa rida blöt/lerig häst sas. Men har hitills aldrig satt på ett täcke när de redan är blöta, känns taskigt att stänga in vätan. Hur gör ni?

Sv: Lösdriftsfråga - regntäcke

Fleecefodrat regntäcke, super bra:D

Tänk annars på att ett ofodrat regntäcke lätt kyler mer än det värmer...

yllefilt/täcke under ett tag tills hästen är torr. köper bara andastäcken, då släpps ju vätan ut och stängs inte in.

Är de blöta så är det som det är,då får de gå utan.Täckar endast de dagar det väntas regn och jag ska rida.

Ett bra kvalitetstäcke med funktionsfoder och andasmaterial i yttertyget blir lösningen på det problemet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 684
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 708
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar