Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har tre hingstföl och en 2-årig valack som går på en lösdrift och sedan har vi två stoföl och två 2-åriga ston som går i en annan lösdrift. Alla 2-åringarna har gått på lösdrift sedan de var föl. Det har hittills gått jättebra. Alla har kommit direkt efter de har blivit avvanda från resp. mamma.
jajemen - går hur bra som helst! När min nuvarande häst föddes i mitten av januari fick han dock gå med en HellyHansen jacka som täcke de första veckorna..... Såg för härlig ut!!
Jag har ett föl fött i mitten på juli och det går på lösdrift och mår hur bra som helst. Han går med sin mamma och två syskon och de har fri tillgång på hösilage och fodras med kraftfoder två ggr per dag.
Fri tillgång är dock ett måste för det finns inga möjligheter för ett föl att få i sig tillräckligt på 3-4 fodringar om det går med äldre hästar.
Jag har uppvärmt vatten som de kan dricka för jag tror inte det är bra om det är kallt ute att dricka iskallt vatten. Särskilt inte för ett föl.
Lantbruksdjur Jag funderar på att bygga om värpredena till mina höns. Jag har en gammal hönsgård, från husets tidigare ägare, och har än så länge inte...
Hästhantering Har tränat lite på att bara belöna när han vänder bort huvudet, dvs inte vara på mig och be om godis.
Men jag upplever att det inte är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.