• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fanta_Fanta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 813
Sv: Lösdrift

Lösdriften här är jättefint stort vindskydd och stooor hage.;)
Man fodrar 4gånger/dag fri tillgång till hö och halm.

Vi har tre hingstföl och en 2-årig valack som går på en lösdrift och sedan har vi två stoföl och två 2-åriga ston som går i en annan lösdrift. Alla 2-åringarna har gått på lösdrift sedan de var föl. Det har hittills gått jättebra. Alla har kommit direkt efter de har blivit avvanda från resp. mamma.

jajemen - går hur bra som helst! När min nuvarande häst föddes i mitten av januari fick han dock gå med en HellyHansen jacka som täcke de första veckorna..... Såg för härlig ut!!

Hehe, så sött! :p

Vårt föl (numera c.a. 5 månader) har gått på lösdrift från första stund. Går alldeles utmärkt! Det får mycket gratis muskler på köpet :d

Jag har ett föl fött i mitten på juli och det går på lösdrift och mår hur bra som helst. Han går med sin mamma och två syskon och de har fri tillgång på hösilage och fodras med kraftfoder två ggr per dag.
Fri tillgång är dock ett måste för det finns inga möjligheter för ett föl att få i sig tillräckligt på 3-4 fodringar om det går med äldre hästar.
Jag har uppvärmt vatten som de kan dricka för jag tror inte det är bra om det är kallt ute att dricka iskallt vatten. Särskilt inte för ett föl.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
210
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 289
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
785
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31