Skogstrollet
Trådstartare
Jag är bekymrad. Är spekulant på ett varmblod som går av banan nu och eftersom han byter "karriär" till hobbyridhäst tyckte jag att jag gjort ett klipp som hittat en bra lösdrift med stora hagar och bra vindskydd. Ringde för att kolla täckesstorlek och får då höra att jag bör tänka om angående lösdriften.
Travare är känsliga, de bör få komma in vid 5 tiden för att äta och vila, det ser så kallt ut på nätterna, får man verkligen göra så osv... De tycker att jag ska tänka om.
Givetvis hade jag tänkt täcka hästen iom att han inte satt någon vinterpäls.
Jag har sagt att bra vindskydd finns, det finns en sjukbox han kan få stå i i början om det gör övergången lättare, jag tänker ladda med täcken och skulle det inte funka så får jag flytta hästen. De är ändå bekymrade...
GAAAH. Vad säger jag åt dem?
Travare är känsliga, de bör få komma in vid 5 tiden för att äta och vila, det ser så kallt ut på nätterna, får man verkligen göra så osv... De tycker att jag ska tänka om.
Givetvis hade jag tänkt täcka hästen iom att han inte satt någon vinterpäls.
Jag har sagt att bra vindskydd finns, det finns en sjukbox han kan få stå i i början om det gör övergången lättare, jag tänker ladda med täcken och skulle det inte funka så får jag flytta hästen. De är ändå bekymrade...
GAAAH. Vad säger jag åt dem?