Tack så hemskt mycket för alla svar!! Ska läsa igenom allt igen när jag har bättre med tid, men jätteintressant läsning det jag har hunnit se. Puffar frågan om behovet av boxar lite - vill gärna höra hur ännu fler tänker om det. Men av det jag läst känns det som om behovet är mindre än jag trott?
För att förtydliga: jag vill givetvis inte tumma på ordentliga utrymmen för skötsel, det kommer att finnas så det räcker och blir över. Jag vill bara inte bygga box/boxarna därinne, för det känns väl bättre om en häst som ev måste stå inne gör det så nära sina kompisar som möjligt? Men om kravet att själva boxen måste kunna värmas finns kvar så blir det ju svårare att ha sjukbox i/vid hagen. Men det verkar som om i alla fall någon mer än jag sett att den formuleringen är borttagen ur texten...
Även om det är borttaget ur texten så är det ju en sak du måste ta ställning till eftersom det handlar om dina hästars hälsa och kanske eventuellt liv. Det finns vissa saker man måste kunna lösa på hemmaplan.