F
farbror_fjording
Min gamla kompis som jag haft i 15 år ska flytta till ett nytt hem och jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Nu har jag fått ett erbjudande om ett hem med lösdrift. Hästarna går ute dygnet runt med tillgång till en stor hall med tjock ströbädd på golvet och isolerade väggar. Hagen är stor och de planerar att låta hästarna ha fri tillgång på hö när betet är slut.
Min fjording har aldrig gått så tidigare och fick tyvärr fång tidigare i sommar. (för första gången i sitt snart 29-åriga liv) Veterinären tror att han kan gå på höstbete senare och han verkar symptomfri.
Jag tror han skulle trivas bra med att gå ut och in som han vill, men är mer orolig över fri tillgång på hö. Någon som har ett bra förslag eller åsikt om detta? Är det värt att prova?
tacksam för svar...
Min fjording har aldrig gått så tidigare och fick tyvärr fång tidigare i sommar. (för första gången i sitt snart 29-åriga liv) Veterinären tror att han kan gå på höstbete senare och han verkar symptomfri.
Jag tror han skulle trivas bra med att gå ut och in som han vill, men är mer orolig över fri tillgång på hö. Någon som har ett bra förslag eller åsikt om detta? Är det värt att prova?
tacksam för svar...