lösdrift och tävling?

starcraft

Trådstartare
spin-off på sommarbetestråden, men jag har funderingar på att släppa min ponny på lösdrift till hösten, men kan jag tävla ändå? Måste man ta in hästen någon dag innan tävlingen? På lösdriften har dom ett skjul som de kan gå in under, räcker det?

Jag tror att min ponny skulle trivas riktigt bra på lösdrift, han är väldigt rastlös av sig och vill vara i konstant rörelse, trivs ute samt att jag tror att hans mage skulle må bra av att röra sig mer och ha ett mer konstant näringsintag då den kan vara lite känslig.

Självklart kommer jag att ta in honom om det absolut inte funkar, men kan det vara värt ett försök? Någon som provat?

Sv: lösdrift och tävling?

Klart att det är värt ett försök, det blir ju lite likt då de går på bete under sommaren och du tävlar...På sommaren kan de ju bli slöa pga av mkt mat och värme..Men pröva i sommar så märker du ju!

Att ta in natten innan tävling är nog att rekommendera, men det beror helt på..En del fungerar det jättebra för, tex min kompis hade en jättepigg ponny, den lät dom alltid sova ute natten innan tälving så det skulle bli lite trött:P
Tänk även på att det inte är så jätte smart att klippa en häst som går på lösdrift bara.(om du tänkt tävla under vinterhalvåret..)

Sv: lösdrift och tävling?

Min häst går på lösdrift. Han brukar stå inne natten innan tävling, mest för att slippa göra rent hela hästen klockan tidigt. Då kan man putsa i lugn och ro kvällen innan.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
693
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka