Lösa livstidslicens före nyår - HUR??

Kassiopeja

Trådstartare
Efter lite velande hit och dit (jag tävlar inte ofta, så osäker på om det lönar sig eller inte) så bestämde jag mig iaf för att lösa livstidslicens för min häst innan året tog slut. Registrerade mig på TDB och så skulle jag lösa licens men... det går ju inte att välja livstidslicens?

Hur gör man? Är jag blind eller har de stängt den möjligheten i förtid??

Sv: Lösa livstidslicens före nyår - HUR??

Står det licensförnyelse? Vad står det för pris om du kickar på att du beställer en sån?

Jag antar att du lagt in din häst under "mina hästar" redan?

Vad jag har läst så har de fulat sig och stängt möjligheten. Jag har själv försökt lösa licens ett par-tre gånger per vecka sen i mitten av november, utan att ha fått det att fungera. Har inte jäktat med att kontakta SvRF utan tänkt att jag kan ta det när skolterminen är slut och mitt liv är lite lugnare. Undrar om det ska straffa sig nu? :mad:

5 december kl 10:00 skulle det tydligen öppnas igen...

För att lösa ryttarlicens inför 2012? Så förstod jag det i alla fall. Anmälan till de tidiga januaritävlingarna går ut om någon vecka och det går inte att anmäla sig utan licens.

Jag löste för 2 av mina unghästar i fredags. Lade till dem under mina hästar, klickade mig vidare via hästen till lösa licens och då fanns bara alternativet licensen för 950 kr och betalade. Hade asatt över pengar innan så de fanns på kontot och nu står det licens beställd.

När jag går in idag på en annan av mina hästar finns inte alternativet för 950 kr kvar så det verkar som jag knappade in de andra i elfte timman.

Hur gör jag med en äldre häst som redan har licens? Hu får jag in det nummret i TDB?

Vad jag har läst så har de fulat sig och stängt möjligheten. Jag har själv försökt lösa licens ett par-tre gånger per vecka sen i mitten av november, utan att ha fått det att fungera. Har inte jäktat med att kontakta SvRF utan tänkt att jag kan ta det när skolterminen är slut och mitt liv är lite lugnare. Undrar om det ska straffa sig nu? :mad:

Så tänkte jag med... Försökte lösa tidigt men saknade papper som låg hemma och tänkte fixa det när jag ska hem igen vid jul.

Har det stängt möjligheten då så jävlar.

Om du söker på hästens namn så kommer väl nummret upp?
Jag har min hästs licensnummer i tdb och jag har varken lagt till det själv eller behövt använda liscensen då jag bara tävlat lokalt. Hade liscens innan tdb infördes. Den kom upp automatisk.

Trodde jag var ensam med att ha skjutit upp det för länge. Vad sjutton, de skriver ju att man har till nyår på sig!? Någon som fått ngt svar? Jag mailade igår..

Trodde jag var ensam med att ha skjutit upp det för länge. Vad sjutton, de skriver ju att man har till nyår på sig!? Någon som fått ngt svar? Jag mailade igår..

Jag har som sagt inte försökt och inte lyckats. Den gången jag försökte skulle jag bifoga kopia på regbevis eller något, vilket jag inte hade då så avbröt.

Skriv gärna om du får svar!

Jaha så nu struntar dom i att dom har lovat fram till nyår??

Det stod att man skulle ha till årsskiftet på sig att skaffa livstidslicens. Men nu när jag skulle testa laddade jag upp min gamla ponny och då fanns bara årslicens som alternativ.

Jag hade tur som skaffade till min unghäst för någon månad sedan och då fungerade det.

Nu testade jag. Mycket riktigt fannsi nte livstidslicens kvar längre.

Jag mailade följande till supporten på TDB:

Hej!

Hur söker man livstidslicens för en häst som inte har någon licens ännu? Jag får bara upp årslicens/årslicens för lektionshäst.

Mvh X X

Och jag är jävligt sur.

Edit: Kakan löser alla mina problem och jag är inte sur längre :D

Senast ändrad:

Men hallå där!

Gå in på beställ/förnya och scrolla ner lite, där kan man välja år, välj 2011 och voilá LIVSTIDSLICENS.

Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt! :o :bow:

You made my life to day! :love:

(självklar testade jag och det är precis som toughcookie säger :p)

Det var fel :p

De uppmärksammade det idag och tydligen hade valet med livtidslicens fallit bort, det var ett rent misstag (klantig uppdatering?).

F r o m 10.30 i morse fungerade det igen :)

Tillägg: Välj 2011 så kommer det upp, men tänk på att om ni behöver backa i webbläsaren så måste man välja det igen, annars är automatvalet årslicens för 2012 ;)

Senast ändrad:

Behöver inte be om ursäkt, det var ju inte helt lätt att hitta.

Men jag hoppas att alla som är sura hittar rätt!

Det var fel :p

De uppmärksammade det idag och tydligen hade valet med livtidslicens fallit bort, det var ett rent misstag (klantig uppdatering?).

F r o m 10.30 i morse fungerade det igen :)

I know ;).

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 525
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 653
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar