Lösa hästar på riksväg 30

Sv: Lösa hästar på riksväg 30

Men vad är det för FEL på folk??? :mad::mad::mad:

En lastbild som föser hästarna framför sig och bilar som kryssar emellan... vilka jävla rikspuckon rent ut sagt!!!

Gaaah jag blir vansinnig på sådant beteende!!!!!

Jag kan inte heller fatta att folk inte har mer recpet för hästar som är lösa! Jag menar dom e ju flykt djur dom kan ju lika gärna springa in i bilarna!
Tack och lov kom ju ingen tillskada och vi kunde leda hem hästarna längs vägen med lite möda och besvär. Men ja vill samtidigt passa på att tacka alla som var snälla och bromsade in när vi ledde hem hästarna som va lite på tårna, dom till och med stannade och satte på varningsblinkersen! Så tack och lov så finns det kanske lite folk med vett i trafiken! TACK ALLA SOM HJÄLPTE TILL!:banana:

Inte bara hänsynslöst av dessa bilförare utan rent idiotiskt också - kan man inte föreställa sig vad som händer om ett halvt ton häst flyger in i vindrutan? Om man inte tänker på någon annan kan man väl åtminstone tänka på sig själv?
Tur att det verkar varit en del hänsynsfulla och vettiga trafikanter där också som kunde hjälpa till att få hästarna i säkerhet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Strax innan klockan 22 på söndagskvällen inträffade en singelolycka med en hästtransport på E4 vid Stava strax norr om länsgränsen mot...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett flertal hästar sprang runt på riksväg 47 och länsväg 95 strax utanför Jönköping under söndagen. – Det ska handla om fyra hästar, vi...
Svar
0
· Visningar
569
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd på riksväg 30 i Svenarum under lördagskvällen. Hästen hade kommit lös på vägen och då hade en bil kört på den. ...
Svar
0
· Visningar
246
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Klockan 18.02 på söndagen kallades polis till länsväg 2041, strax norr om Färlöv. Anledningen var en lös häst på vägen. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
409
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama