• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cillavan
  • Startdatum Startdatum
C

Cillavan

Är det vanligt att dräktiga ston blir lösa i magen? Det är inte dags än (midsommar) så det borde inte vara tecken på fölning, får jag hoppas. Hon var brunkladdig ända in vid juvret, och det kommer brun vätska när hon bajsat, och ibland bara vätska. Normalt? Eller beror det på det pyttiga gräset som börjar komma upp? Jag har ju sett det förut, men inte så kladdigt som det var i dag. Jag trodde först att hon kastat, men det var "bajsvatten".

Hur mycket hö ungefär brukar ni ge era ston under högdräktigheten? Jag vet att det beror på värdet, och många kanske får fri tillgång.

Så lösa i magen brukar de inte ens bli av kombinationen nytt gräs och snar fölning (ca 1-5 dygn innan).

Du bör nog kolla upp detta med en vet i stället.

Lill / Stall Nöbbeled

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Våren är här och med det har det börjat växa i hagen. Hästen anser att höet är allt mer ointressant och stoppar hellre i sig vad som än...
2
Svar
21
· Visningar
2 694
Senast: Ajda
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 906
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 302
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur