Lös benbit röntgenbild!

FruS

Trådstartare
Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan längst ner på skenbenet på ena frambenet. Jättetråkigt och hon ville inte råda mig i om jag skulle köpa eller inte.

Det förstår jag för det är ju svårt såklart att veta vad som händer i framtiden med den.
Det är större risk när de sitter på framsidan sägs det.

Vilken erfarenhet har ni i ämnet och har ni låtit operera ut en som sitter som denna på min bifogade bild?

Berätta allt!

Bifogade filer

• Screenshot_20231202_224921_Gallery.webp
    Screenshot_20231202_224921_Gallery.webp
    32,1 KB · Visningar: 164
Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan längst ner på skenbenet på ena frambenet. Jättetråkigt och hon ville inte råda mig i om jag skulle köpa eller inte.

Det förstår jag för det är ju svårt såklart att veta vad som händer i framtiden med den.
Det är större risk när de sitter på framsidan sägs det.

Vilken erfarenhet har ni i ämnet och har ni låtit operera ut en som sitter som denna på min bifogade bild?

Berätta allt!
Så länge den inte stör hade jag nog inte gjort någonting, men annars ser den ju ut att vara enkel att ta bort?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 557
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 430
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hur ser prognosen ut för en fyraåring som har lösa benbitar i båda armbågarna? Han är påtagligt halt trots att han har gått på olika...
2
Svar
20
· Visningar
3 452
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka