Lös benbit eller ledinflammation?

Comfort

Trådstartare
Och behandlingen hjälpte - nästan överrallt :(
Vf var ju behandlad knä, kota och hovled, knä var knaappptt e halv grad kvar (ska blistra) kotan var två grader, trots att han inte kunde böja hårt. (Hon var en riktig kossa, stod mest på bakbenen.:devil:)
Böjaren tyckte att jag kanske skulle ta och röntga för lös benbit.

Hon har sprungit tolv löp, är sex år gammal och vart i träning sedan tre år gammal.. Inte friröntgad.
Jag tycker att hade det varit en lös benbit hade det väl märkts förut? Och balansera bort två eller fler grader... :crazy:
Kothälta värms ju ofta bort, men inte så mycket väl? aldrig rapporterad i karriären. (den låånga:angel:!) men däremotr en del galopper.

Vad tror ni? nu behandlades hon med kortison, på fredag blir det DMSO.

Sv: Lös benbit eller ledinflammation?

Om man efter ett par behandlingar inte får hästen haltfri hade jag iaf tagit en bild på det!!

jo det gör jag ju givetvis då, jag vill bara höra lite vad ni tror här om benbit som börjar irritera först nu?

Min valack tränade bra som fyraåring, han kom till kval (som iofs gick åt skogen) sen började han krångla på hösten/vintern med smågrejer. Småskador hela tiden, när det bara fortsatte och fortsatte åkte jag in och röntgade hela bakstället. Jag hade en gnagande känsla av att han hade lösa benbitar. Och när vi röntgade så hade han det.

Numera röntgar jag helst innan jag började behandla med massa olika grejer. Förlorade ett år av hans träning pga att jag inte röntgade trots att jag hade en känsla av vad det kunde vara. Det misstaget gör jag aldrig om.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: Nethril
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998
A
Hästvård Nån som varit med om liknande? 6-årig häst som rids uteritter i skritt, trav och galopp. Behandlad på "Klinik1" för...
2
Svar
29
· Visningar
5 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka