löptik + okastrerad hanhund?

Sv: löptik + okastrerad hanhund?

nu är jag antagligen inte berättigad att svara på detta eftersom jag inte har hund nu och aldrig haft två hundar samtidigt. men bara en liten fråga till dig? varför går det inte att sterilisera/kastrera? är det utställning-/avelshundar eller bara för sällskap. snälla halshugg mig nu inte, det är bara en försiktig liten fråga.....
 
Sv: löptik + okastrerad hanhund?

Givetvis så har man dem säkert åtskilda. Jag har redan påpekat det för TS attt hennes lösningar inte är säkra nog.
Men att behöva lämna bort hanen är overkill om man har en normal (ej översexuell) hund och sunt förnuft.
Faktum med att en del hanar blir värre om tiken varit borta ett par dar än om de är i samma hushåll hela tiden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 900
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp