Loppfrön...igen...

J

Java87

Tänkte prova loppfrön på min kuse. Läste i tråd längre ner att de fanns att köpa kilovis på en internetshop. Då min fråga: Hur länge räcker ett kilo ca?? Är det jättelätta små frön eller?? Såg att ca en dl per dag va lagom?! Blir det billigare att köpa på hälsokost? Kostade 42:-/kg på internet..

Sv: Loppfrön...igen...

Tänkte prova loppfrön på min kuse. Läste i tråd längre ner att de fanns att köpa kilovis på en internetshop. Då min fråga: Hur länge räcker ett kilo ca?? Är det jättelätta små frön eller?? Såg att ca en dl per dag va lagom?! Blir det billigare att köpa på hälsokost? Kostade 42:-/kg på internet..

loppfrön????:confused: bra för vad????aldrig hört talas om!!!
catten

Hej..
Om de kostar 42 kr kilot skulle ja handla där.. Jag betala 940 kr för 5 kilo.. Så handla på! Vilken hemsida säljer de?
Varför ger du de till din häst?
Mvh

Oj va dyrt!! Tror sidan hette typ kryddgården eller nåt sånt.. Finns här på Buke i en annan tråd om loppfrön.
Jag har aldrig gett henne loppfrön men tänkte prova för magens skull. Sägs ju att de ska hjälpa till. Vet inte...Kanske e fel ute?!:confused:

Hej, fröna är jättelätta. när vi köpte ett kilo så var det massvis med frön. efter vad jag har hört och det är därför jag ger min häst dom. så ger man loppfröna för att driva ut jord, sand och sånt ur tarmarna. det kan förebygga sandkolik. I och med att hästarna äter det sista gräset nu på hösten så kan dom ju få i sig ganska mkt sand och jord. endel ger bara hästen loppfrön på hösten men jag ger min häst det året runt. fast inte lika mkt på sommarn. tänkte bara dela med mej lite av mina erfarenheter ;) lycka till med köpet ! / Julia :bump:

Hej..
Om de kostar 42 kr kilot skulle ja handla där.. Jag betala 940 kr för 5 kilo.. Så handla på! Vilken hemsida säljer de?
Varför ger du de till din häst?
Mvh

borgebykryddgard.se heter sidan..

Vad kostar det totalt, med frakt, postförskott. Är priset inkl.moms?

Hej
Jo ja ger dem för magen också.. De flesta ger de i utdrivande syfte. Men ja ger dem för min häst har kroniska problem me magen som ä bättre ibland o sämre ibland.. Så ja ger dem i förebyggandesyfte så de går åt en del. Så skulle ju inte skada me ett bättre pris :)

*kl*
Loppfrön kan ges som förebyggande nu när gräset börjar ta slut och del hungriga pållar får i sig lera och grus. Loppfröets slem binder gruset och tar med sig det ut. Ett sätt att förebygga sandkolik alltså.

Skulle råda dig om din häst har kroniska problem att ta en titt på Dynavenas specialfoder Mash.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
T
Foder & Strö Har setat och läst om lite olika foder och tillverkare, bla mustangs olika fodersorter. doddson & hornell(stavning?) och krafts foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 048
Senast: Tequilasun
·
F
Hästvård Jag ska få hem en arabkorsnings valack, född 2004, 156 cm hög på foder. Han kommer ridas ca.6 dagar i veckan, tränas ca.4 av dom. Han...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur