H

Havregryn

Tiken blir snart 8 månader och har ej löpt än ...

Är det normal?

Sen, hur regelbundet löper hundar? skillnad på små och stora hunder? Jag som är uppväxt med hundar och jag kan inte svara på frågan själv *sucka*

Sv: Löpning

Vill minnas att den normala tiden innan första löpet är 8-10 månader, så än så länge har du nog inget att oroa dig över :)
Gällande har jag för mig att de flesta hundarna löper 2 gånger om året, min löper dock bara en gång om året, antar att det har något med ursprunget att göra.

Min tik löpte inte förrän hon var ca 10 mån så det är inget att oroa sig över :) .

Min var hela 16 månader innan hon behagade löpa. Små hundar verkar vara snabbare än stora tycker jag det verkar som.

Och så ligger nog en del i "släkten". Min lagotto löpte första gången när hon var 5½ månad, hörde med uppfödaren att hennes mamma och mormor varit likadana.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
616
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 607
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar