Löpande kastrat

Haukur

Trådstartare
Det är nu två veckor sen min katta kastrerades men hon "löper" fortfarande... Hur länge ska hon hålla på med detta? Gissar att hon har ett överflöd av hormoner kvar och att det är därför hon håller på men att gå och skrika för full hals och tillåta hankastraterna att "para" henne... det är väl lite väl?:o

/Jen som hoppades få lite lugn och ro i lägenheten;)

Sv: Löpande kastrat

Min ena kastrat verkar mindre "avkönad" än den andra. Hon har också visst löpbeteende kvar. jag vet inte varför kanske är nån liten äggstock missad.. eller så är hon sån som personlighet.

Jag har aldrig varit med om att honor fortsatt löpa efter kastrering. De fall jag känner till där honan har gjort det har det funnits äggstocksvävnad kvar, tillräckligt för att sätta igång och hålla igång löp. Då får man operera en gång till.

De fall jag känner till där honan har gjort det har det funnits äggstocksvävnad kvar, tillräckligt för att sätta igång och hålla igång löp. Då får man operera en gång till.
Säg att du skojar:eek:
Kan dom göra sånna missar?
Ponera att det ÄR så, vad händer om jag inte gör något, kommer hon fortsätta löpa som vanligt då? Kan hon bli dräktig?
Det är ju vildkattan det handlar om så jag vill helst undvika fler veterinärbesök om det går..

Hon kan inte bara ha hormoner kvar i blodet eller nåt då? Det är ju trots allt bara två veckor sen hon kastrerades. Eller hon kasnke löper av gammal vana?:angel:

Nej, jag skojar inte. Ibland kan det bli så. Hon kan inte bli dräktig om det är så, men hon kommer fortsätta löpa och den kvarlämnade vävnaden kan inflammeras.

Jag vet inte om det kan vara hormoner kvar, men om hon fortsätter löpa bör du kontakta veterinären igen.

*suck* Får väl hoppas att hon ger sig och att det bara är någon fix idé hon har just nu.. Vårkänslor kanske:idea:

Tack för svaret iaf, ska hålla koll på henne.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 860
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 132
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka