killikill

Trådstartare
Min tik löper nu för andra gången och hon är bara 11 månader. Hon löpte första gången i oktober. Är det vanligt att det blir såhär i början eller kan det va något fel på henne?

Sv: Löp

Puttar lite.

Har samma fråga. Min tik löpte i mitten av november första gången, och verkar nu löpa igen. Är det normalt? Det här är andra löpet isf.

De flesta har cirka 6-8 månader emellan löpen. Det förekommer enstaka som har så lite som 4 månader emellan, även motsatsen finns 12 månader eller mer emellan.

mammas hund löper oxå ofta hon är nu 1½år och har sen första löpet vid 8 mån löpt 3 gånger. det är något mer än normalt men inget att oroa sig över enligt vet.
min tik löper bara 1 gång om året.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
675
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 135
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
509
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka